175. Att äta på McDonald’s

Nadine, Thomas och Johan pratar om McDonald’s hamburgare. Hur är servicen? Kösystemet? Mättnaden? Som vanligt är vi dåligt pålästa och förvirrade men allt blir, i slutändan, jättebra!

Smaklig spis!

 

 

2 reaktioner på ”175. Att äta på McDonald’s”

  1. Hej En kvart i veckan,

    Intressant avsnitt även om det såklart hade varit roligare om ni tyckte vi blev bättre istället för sämre. Men all feedback är viktig. 🙂

    Som ni pratade om håller vi på och bygger om våra restauranger för att kunna få in vårt nya kassa- och kökssystem och än så länge har vi hunnit med hälften av våra restauranger.

    Så vad innebär då de nya systemen? Jo, det viktigaste är att vi numera tillagar alla burgare på beställning istället för att de ligger klara i det värmeskåp som vi haft tidigare. Ambitionen är såklart att hamburgarna ska vara både varmare och godare, därför är det extra tråkigt att ni upplever att det blivit tvärtom. En annan fördel med detta system är att vi kan ha en bredare meny. Det här systemet är relativt nytt för oss i Europa men har funnits länge på McDonald’s i USA, Kanada, Australien, Asien m.fl.

    Det nya kassasystemet är relativt nytt inom McDonald’s-världen (har funnits ett tag i Australien, vissa delar i Asien och i Frankrike) och innebär att man nu kan välja mellan att beställa själv i den digitala kiosken eller som vanligt i kassan. För närvarande har vi som ni beskriver, att man får vänta på att sin mat tillagas framför kassan men vi håller på och rullar ut bordsservering så att när man beställt kan sätta sig ner vid ett bord och få sin mat serverad så snart den är klar. Än så länge finns detta på fyra restauranger (en i Malmö och tre i Uppsala) men i hoppas få ut det på ca 90 restauranger innan året är slut. Och än så länge har reaktionerna från våra gäster varit väldigt positiva.

    Hur som helst, vi tar till oss all feedback och jobbar hårt för att hela tiden bli bättre. Hoppas ni också kommer uppleva mer positiva besök i framtiden.

    Ha en fin dag!

    Vänliga hälsningar
    Johan, McDonald’s Sverige

    1. Tack för intressant och rolig feedback! Detta ger oss anledning att återvända till ämnet i framtiden och vi ska ta med oss ert utförliga svar under nästa program!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.